zaterdag 27 maart 2010

8 x C

Dit boekje maakte ik voor The Virtual Crafting Challenge van maart. Thema is: de letter C. Daar gaan we.

Ik vertaalde het woord 'kameel' (=Camel) in verschillende talen en typte dit met de Computer zodat ik een tekstachtergrond had. Ik gebruikte hiervoor het lettertype Century Gothic. Ik beschilderde dit blad met Cadmiumgele verf en zorgde ervoor dat de tekst nog zichtbaar was door de verf heen. Ik bracht met de stempel 'Camelborder' en koperen (=Copper) embossingpoeder het motief aan. Ik kleefde het zelfgemaakte sierpapier op karton (=Cardboard) en bond het boekje met een koptische (=Coptic) binding.


I made this book for The Virtual Crafting Challenge for March. Theme: the letter C. Here we go.

I translated the word 'Camel' in different languages and typed it with the Computer to become a text background. I used the font Century Gothic. I painted the paper with Cadmium Yellow and made sure that the text was still visible through the paint. I used the stamp 'Camel Border' and Copper embossing powder for the motif. I stuck the self made decorative paper on Cardboard and bound the book with a Coptic stich.

Alla prossima volta!
Luna

6 opmerkingen:

  1. Ik denk dat je ruimschoots aan het thema van de challenge voldoet :) Het is een heel mooi boekje geworden. De nog half zichtbare tekst vind ik super (welke papierdikte gebruikte je daarvoor?). Het is altijd fijn een boekje te zien waarvan de kaft zelfgemaakt papier heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruikte gewoon printerpapier van 80 gram, maar door de laag acrylverf is het steviger geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi boekje, mooie kleur!
    Jolette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Luna

    Excellent work, I love your book. Just thought of another C use for it....Christmas card/gift listing book ;) (Three wise men travelling on camels).

    Thanks for joining in with this month's challenge. Hope you had fun.

    Best wishes

    Billie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer iets prachtigs! Lijkt me fantastisch om zulke mooie boekjes te kunnen maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What a really clever idea... love it :D
    hugs
    Chris xx

    BeantwoordenVerwijderen